מזכיר הממשלה לשעבר מימון: "שרון תמיד אהב את החרדים"

    דוד קורצווייל | צילום: לע''מ No Comments on מזכיר הממשלה לשעבר מימון: "שרון תמיד אהב את החרדים"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מזכיר הממשלה בתקופת ממשלת שרון השניה ישראל מיימון, שהופקד על הקשר עם הציבור החרדי, אומר הערב לבצלאל קאהן ב'קול חי' בשיחה ארוכה על יחסי שרון והמגזר החרדי כי לו עצמו היה לו שום קשר עם העולם החרדי לפני שנכנס לתפקידו.

    "מי שהיה אז בקואליציה זה מפד"ל ושינוי, ממש ההיסטוריה חוזרת על עצמה, בשלב מסוים היו לנציגים החרדים בקשות על ביורוקרטיה ותקציבים למרות שהם לא היו בקואליציה. אני רוצה לומר בבירור ששרון מאוד אהב את החרדים. זה שהתרקמה קואליציה כזו זה עניין אחד, הוא הטיל עלי לדאוג להם איפה שאפשר והייתי איש הקשר שלו עם המגזר החרדי".

    "אני זוכר פניות בנושאי חילולי שבת, הסעות, מערכת החינוך ועוד. תמיד הייתה לו אמירה שעם ישראל נשמר לאורך שנים בזכות השמירה על התורה. הישיבות והלימודים גרמו להמשכיות של העם היהודי. לא היה לו קשר ישיר, אבל כשהובא בפניו נושא מסויים הוא הכיר את החסידויות לפלגיהם, על גלימותיהם, לבושיהם, השטריימל לראשם, והגרביים במכנסיים, אני זוכר שהייתי בחתונה של חסידות גור שהייתי אני ובוז'י הרצוג מוזמנים יחידים מהעולם הפוליטי".

    "יום אחד" מספר מימון "קיבלתי טלפון מראש הממשלה שביקש ממני ללכת כשליח אישי שלו לרב אלישיב. זו אחת הפגישות המשמעותיות שהיו לי. נכנסנו דרך סימטאות לחדר פשוט וישבתי עם הרב אלישיב. הרב ביקש בקשה בנושא של קברים בעיר עכו, דיברתי עם שרון ועצרנו את העבודות המדוברות לכמה ימים עד לבדיקת האירוע ואכן תוואי הכביש שונה. לימים שמעתי בשם הרב אלישיב שאמר עלי שפיו וליבי שווים, זו הייתה מחמאה נדירה שקיבלתי".



    0 תגובות